tiistai 31. heinäkuuta 2012

Verisuonistoa

Eilinen kahden treenin, kokkailun ynnä muiden jälkeinen vapaa-aika meni siinä, kun vihdoin päätin laittaa vähän paperille tuota sairastelu-/löydöshistoriaa. Jos sitten joskus sattuukin jotain, niin olisi edes englanniksi ylhäällä pääsääntöisesti tärkeimmät, eikä tarvitsisi siinä hetkessä alkaa miettiä, että mikäs sen ja sen suonen nimi olikaan. Kävin läpi noita papereita, joita on varmasti satoja. Sen lisäksi on röntgenkuvia, magneettikuvia, ultrakuvia. Cd:llä oli herkullisimmat, harmi ettei ne ensimmäiset kuvat toimineet Macilla. Vaativat Windowsia. Kontrollikuvat sentään toimivat, ja niitä ihmettelinkin sitten jonkin verran, eikä bloggailulle jäänyt aikaa!

Iloksenne jaan saman nyt teidän kanssa. :') Tässä vaivapostauksessa kerroinkin näistä suonilöydöksistä. Nyt kuvia vahvistamaan tämä:

Ensimmäinen kuva osoitteesta: http://www.info-radiologie.ch/en/angio-mri.php. Toinen olen minä (2009). Vähän piti sensuroida tietoja pois.
Kuvat saa myös suuremmaksi, klikkaa!

Tästä on helppo vertailla normaalia ja sitten minua. :D Kolmonen on siis nikamavaltimo. Se pitäisi olla molemmin puolin samanlainen. Mulla se on niin ohut vasemmalla (eli kuvassani oikealla), ettei sitä edes tässä näy. Siinä epäiltiin silloin lisäksi dissekaatiota. Sen pitäisi myöskin jatkua tuolla kutosena, mutta käsittääkseni tämä osa puuttuu multa kokonaan. Lisäksi numero seitsemän, eli sisempi kaulavaltimo samalla puolella, tekee jonkinmoisen mutkan ja ahtauttaa suonta 50-60%. Olen näkevinäni sen tuossa kuvassa myös, varsinkin kun vertaa tuohon toiseen kuvaan.

Näiden lisäksi itselle pisti silmään nuo kaulan reunimmaiset suonet, joille en nimeä eilen löytänyt, jotka ovat kuin viulunkielet. :D En tiedä onko ne jotenkin normaalia kireämmällä. Muissa vastaavissa otoksissa, joita eilen netin syövereistä löysin, ne olivat kyllä kaikki rennommin. Sitä en tiedä, onko tämä millään lailla oleellista, kunhan bongasin.

Tällaista treenipostausta tähän aamuun. :') Pysyäkseni aiheessa, voin vaikka todeta, että tällaisien suonien kanssa mä treenailen. :D

Toivottavasti kenenkään ei tee pahaa katsoa näitä. Mulle kaikki tällainen on aivan loputtoman kiehtovaa.

2 kommenttia:

  1. Tuohan on aivan selkeästi erilainen tuo kuvan oikea puoli, sinun vasen puoli! Ootko kysynyt lääkäriltä miten se vaikuttaa? Ajattelisi, että veri ei kierrä kunnolla päähän ja aiheuttaa aikamoisia kireyksiä niskahartiaseudulle ja päänsärkyä? Pitäis varmaan itsekin saada tuommoiset kuvat kun niin kireänä on aina ollut nuo niskat ettei voi hartioita treenata ollenkaan kärsimättä huimauksista ja päänsäryistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän vasen puoli on tosiaan anatomisesti kovinkin poikkeava. Erinäisten oireiden vuoksi näitä alettiinkin ihmetellä ja tutkia, ja nämä löysivät. Mahdollisesti yksinään eivät niin vaikuttaisi, veren virtaus ym. niistä on mitattu, eivät ainakaan sanoneet sen olevan millään lailla huono. Mutta itse olen miettinyt, että mun jännitysniskan kanssa vaikuttaakin ihan tosissaan, kun lihaskireydet kuitenkin entisestään heikentävät verenkiertoa.

      Mä olin siinä onnellisessa asemassa, että saatoin käyttää yksityisen palveluita niin paljon kun tahdoin ja kulut korvattiin. Magneettikuvistakin hyvin suuri osa, muuten olisin tuhansia euroja köyhempi.. :O Tosin nämä kyseiset on otettu julkisella puolella sairaalassa, jonne siirsivät mut sen jälkeen kun otettiin yksityisellä kuvat ja nämä löysivät.

      Kannattaa lukea tuo mun Vaivapostaus II jossa kerron mun jännitysniskasta. Näiden suonien kanssa siinä on ehkä vähän outoja piirteitä, mutta niska se mulla on kun kovin kenkkuilee, kun en osaa sitä pitää rentona. :/ Se postaus on kyllä vähän pitkä, tiedän.. :'D

      Tsemppiä sulle niskasi kanssa, se on ikävä vaiva ja vaikuttaa ihan kaikkeen. :/

      Poista